Uykum var :)

Genelde eksikliğini çekmediğim ama nedense bu hafta bol bol istediğim şey .UYKU

3 gece arka arkaya sabahlayıp  ve  toplamda gün içerisinde 2-3 saat uyku uyuyunca salaklaşıp motor ve düşünme kabiliyetlerimi yitirdiğimi farkettim, hatta ufak bir araba kazası bile yaptım ve umursamadım bile ve özellikle Pazar sabahı yastığıma sanki hayatımın aşkı şeklinde baktığımı farkedip nasıl onu terk edip gidiyormuş gibi yataktan kalkınca bugünkü yazımın kesinlikle girişim ve uyku üzerine olmasına karar verdim

İnternette girişimcilik ve uyku kelimelerini arattığımda önüme çıkan video

 

Başarılı girişimcilerin 7 uyku alışkanlığı:

Uykusuzluk sağlığımıza zararlıdır.Uyku ruh halimizi etkiler ,psikiyatrik düzensizliklerin ve depresyonun ve kardiyovasküler hastalıkların  riskini artırır ve bağışıklık sisteminin direncini azaltır

Bir işe başlatmak ve yürütmeye çalışmak ağır ve uzun çalışma saatleri ve eşliğinde  uykusuzluk getirir.Bir gecede 7 ile 8 saat arası uyku uyumak başarılı girişimci için elzemdir.Uyku karar verme ,yaratıcı düşünme ,hafıza ve reaksiyon süresini bizim yöneten kısmımızı etkiler ki etkiler.

Bu yedi uyku alışkanlığını edinin ve işinizin başarısına ulaşan yolu hayal edin

 

1.yatmadan önce alkol almayın. Uyumanıza yardımcı olsa bile daha sonra uyanmanıza neden olacaktır.Yatmadan en az 3 saat önce alkol almamalısınız.

2.yatmadan önce elektronik aletlerinizi kapatın.Bilgisayar veya cep telefonu beynimizin aktif kalmasına neden olurlar bu nedenle yatmadan bir saat önce  dinlenmek için kitap okuyun

Veya ailenizle vakit geçirin.

3.endişe ve sıkıntılarınızı yazın. Yattığınızda sıkıntılar nedeniyle uyuyamıyorsanız bir günlük tutmaya başlayın ve sıkıntılarınızı sizi rahatsız eden şeyleri yazın

4.Mükemmel ortamı hazırlayın.ideal uyku ortamı karanlık sessiz ve serin olamalıdır.örneğin cep telefonunuzu farklı bir odada şarj edin

  1. egserziz yapın. Düzenli egzersiz yapmak beyinde seratonin ve dopamin salgılanmasına neden olur bu da gece ve gündüz rutinlerimizin düzenlenmesine yardımcı olur
  2. yatmadan önce şekerden uzak durun. Protein ve yağ içeren bir atıştırmalık seçin yoğurt gibi. Nişasta ve şeker içeren bir atıştırmalık yerine. Basit şeker ve nişasta hızlı bir şekilde yanar ve hızla nerjiye dönüşür ve uyku düzenini bozar

7.Işığa uyanın. Sabah kahvesini enerjik bir şekilde güneş ışığı eşliğinde için ve gece ve gündüz ritminizi ayarlayın.

Madde 4 dışında pek sıkıntı yok benim açımdan… benim uyuyabilmem için ses ve ışık olması lazım.çünkü herşey sessiz olunca düşünmeye başlıyorum düşünmeye başlayınca kalıma bir sürü şey geliyor ve uyumayı unutuyorum.halbuki ortamdaki rahatsızlık veren etkenler benim konsantre olmamı sağlıyor.Sabahları erken kalkabilmemin nedeni ortam sessizleşince beynim ne oldu kalk diye uyarıyor.

Madde 7 ise kesinlikle elzem çalar saatte uyanmak yerine ışığa uyanmalıyım keyifli uyanıyorum aksi takdirde 2 saat afyonum patlamaz ve çekilmez olurum.Yaklaşmayın kesinlikleJ

Uykum var :)” için bir yanıt

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s