Renkler ve Logolar

Renklerin Psikolojik Etkileri, insanda meydana getirdikleri hislerle ilgilidir. Her renk insanda farklı duygular uyandırır. Kimi renkler insanı sakinleştirirken kimileri heyecanlandırır, bazı renkler kendine güveni arttırırken bazıları da içe kapanıklığı arttırabilmektedir. Birbirine yakın renklerin etkileri de birbirine benzemektedir.

Örneğin, sıcak renkler insanda sıcaklık hissi uyandırırken, soğuk renkler de bir serinlik ve soğukluk hissi uyandırır.

Renklerin insan üzerindeki etkileri, ruh ve sinir hastalıkları başta olmak üzere, çeşitli hastalıkların tedavisinde destekleyici olarak kullanılmaktadır. Ayrıca, pazarlama, ekonomi ve siyaset gibi konularda da renklerin insan üzerindeki etkilerinden yararlanılmaktadır.

Siyah renk, otorite, gücü ve sonu temsil eder.Bu yüzden kötü adamlar, genelde siyah giyer. Ancak bir yandan da siyah teslimiyeti sembolize eder. Ve bu yüzden rahipler, Tanrı’ya teslimiyetlerini göstermek için siyah giyerler.

Beyaz renk, temizliği, saflığı ve başlangıcı temsil eder. Bu yüzden gelinler ve sağlık çalışanları (doktorlar, hemşireler) beyaz giyerler.

Kırmızı renk, duygusal olarak en yoğun renk olup, insanın kalp atışlarının hızlanmasına neden olur. Kırmızı, bir ortamda gözün en çok dikkatini çeken renktir. Bu yüzden de kırmızı giyen kişi ağır ve iddialı görünür.

Mavi renk, hava ve denizin rengi olup, günlük hayatımızda en sık gördüğümüz renklerden biridir. Duygusal olarak, kırmızının tersi bir etki yaratarak kişiyi dinlendirir, huzurlu hissettirir.

Sarı renk, Dünya’mızın enerji kaynağı Güneş’in rengi olarak çok dikkat çekici ve insanı mutlu eden bir renktir. Ancak psikolojik araştırmalar gösteriyor ki, insanlar sarı odalarda daha çabuk sinirlenip, bebekler de daha kolay ağlayabiliyorlarmış.

Yeşil renk, doğanın rengidir. Gözün en kolay bakabildiği renk olması sebebiyle de, dinlenme odalarında ve hastanelerde açık yeşil kullanmaya dikkat edilir. Yeşil aynı zamanda bolluğu simgeler.

Renklerle İlgili Psikolojik Araştırmalar

Renklerin bizim algımızdaki etkisini ölçen psikolojik araştırmalardan birkaç örnek vermek gerekirse, özellikle plasebo araştırmalarında sıcak renkli hapların (kırmızı, sarı) soğuk renkli haplardan (mavi) daha etkili olduğu gözlemlenmiş. Renklerin psikolojik etkisi ile ilgili bir başka sonuç ise Glasgow’da bir saha araştırmasında ortaya çıkarılıyor: Glasgow’da bazı mahallelere mavi ışıklar yerleştiriliyor, ve bu mahallelerde suç oranında önemli bir düşüş gözlemleniyor.

Ancak belki de en önemlisi Renklerin Pazarlamadaki Etkisi adlı bir makalede, araştırmacılar ürünler veya markalar hakkında yapılan hızlı yargıların %90’ının sadece ürünün veya marka logosunun rengine bakılarak yapıldığını saptamışlar.

Logolarda Renklerin Anlamı

Logolarda renklerin anlamını aşağıdaki infografiğin çok iyi yansıttığını düşünüyoruz. Bu infografiğe bakarak Amerika’daki birçok şirketin logolarında hangi mesajı vermek istediğini gayet iyi anlayacaksınız. (Eğer infografiği paylaşmak isterseniz lütfen http://pavlovspartner.com‘u link vererek referans olarak belirtiniz. Büyük görebilmek için üstüne tıklayınız.)

 

renklerin-psikolojik-etkileri-TURKCE

Renklerinanlamlari.com, (2015). Renklerin Psikolojik Etkileri | Renklerin Anlamları. [online] Available at: http://www.renklerinanlamlari.com/renklerin-psikolojik-etkileri.html [Accessed 9 Dec. 2015].

Anon, (2015). [online] Available at: http://pavlovspartner.com/renklerin-psikolojik-etkisi/ [Accessed 9 Dec. 2015].

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s