Girişimciliğin Bize Öğrettikleri

Kendi işimi ilk kurduğumda girizgahtaki gibi bir durumla karşılaştığımda panikler, oraya buraya saldırır ve bir çözüm bulmak için bütün günümü ve enerjimi bu işe harcardım.

Bugün ise birkaç kararlı ve birbiriyle tutarlı telefon ve/veya e-posta trafiğiyle bunu aşar oldum. Sonrasında verdiğim örnekler için de benzer yollar izlemeye başladım. Öncelikle ses tonunuzun ve kendinizin sakin olması çok önemli.

Karşınızdaki kişi (eğer sizi aldatma niyetindeyse) bunu birkaç kritik noktaya atıştan sonra anlayabiliyorsunuz. Cümlenin içinde mahkeme/avukat gibi sözcükler geçirmek bile karşı tarafın niyetini size anlatmaya yetiyor. Biraz da karşı taraf odaklı konuştuğunuzda niyeti iyi olan ve gerçekten işinize saygı duyan kişiler de yapıcı olmaya başlıyor. Ancak niyet iyi görünmüyorsa yukarıda saydığım durumlarda hemen fire veriyor.

Bugün ise daha etraflıca düşünmeyi öğrendim ve bu sayede dört elle işime daha doğru yollarla sarılabiliyorum.

Ayrıntılı bilgi için aşağıdaki kaynakları önereceğim.

 

Kaynakça

http://futureleadnow.com/

https://www.edx.org/course/girisimcilik-102-musteriniz-icin-ne-mitx-15-390-2x-0

Yorum bırakın