Yalın Girişimcilik

Sizlere bu yazımda yalın girişimciliğin başlıca konularından bahsedeceğim.

Yalın girişimin amacı hızlı olmaktır diyebiliriz, ama bunun yanında belli başlı bazı kriterler de vardır. Girişimde müşterinin istekleri doğrultusunda hareket edip tabi bunu hızlı bir şekilde yapmalısınız, yani isteklere, sorunlara, ve taleplere karşı her zaman çevik olmalı ve ani karar verme durumunuz olmalıdır. Bir de hızlı ve müşteri istekleri doğrultusuna az maliyeliyi de eklersek yalın girişimin önemli kriterlerini görmüş olursunuz.

Yalın Girişim müşteri istekleri doğrultusunda hızlı ve az maliyetli girişimler kurmak ve yönetmektir. [1]

Bu yazdıklarımı 4 basit başlık altında toplarsak ki siz buna yalın girişimin mottosu da diyebilirsiniz. Büyük düşün, Küçük başla, Hızlı Ölçeklendir, Hızlı Başarılı Ol. 

Bunu sakın unutmayın çoğu firma ürettikleri ürünün başarısız olmasından dolayı değil, üretmeden önce o fikrin pazarını ve müşterisini çok iyi araştırmadıkları için batıyorlar. Yani öncelikle sokağa çıkıp, hedef kitlenize fikrinizle alakalı sorular sorup problemi iyi belirleyip sonra da en yalın halde ürününüzü çıkartmanız gerekmektedir.  Bu yalın ürüne MVP deniyor. MVP’den sonra yine kullanıcılarla ürününüzü geliştireceksiniz, yani her seferinde MVP değişecek ve buna bağlı olarak sizin iş planlarınız, stratejileriniz değişecektir. Genelde hiçbir fikir masa başında düşünüldüğü gibi gelişmez ve yüzde 70 oranında pivot eder. Yani iş planları ilk hazırlandıklarına göre ilerlemez, müşteriden aldığınız her geri bildirimden sonra değişecektir.

Girişim, sürdürülebilir ve ölçeklendirilebilir bir iş modelini arayan organizasyon şeklidir.  (2010, Steve Blank)

[1] https://www.linkedin.com/in/burakyaman

Yalın Girişimcilik” için bir yanıt

Yorum bırakın